שיווק דיגיטלי, ניהול דפי מדיה חברתית
מה זה שיווק דיגיטלי?
אם הגעתם לפה סימן שהבנתם שיש לכם טיפה יותר ממוצר ביד ואתם למעשה מחזיקים במותג. אך על מנת להפוך למותג גם בעיניי אנשים אחרים עליכם להבין שיש משקל רב לעניין השיווק של המוצר שלכם.
אחת שיטות השיווק הפופולריות ביותר של המאה ה- 21 היא שיטת השיווק באמצעות מדיה חברתית. מדובר למעשה בשיטת שיווק אשר פוגשת אותנו בכל מקום בחיים – כאשר אנחנו גולשים בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ואפילו שומעים שירים ביוטיוב.
קהל יעד רב נמצא באותם רשתות חברתיות וצמא למידע וידע, כאשר אנו עושים שיווק במדיה חברתית בצורה נכונה אנו יכולים להגדיל את כמות המעורבות, החשיפות, הפניות והמכירות החודשיות שלנו בצורה משמעותית!
שיווק דיגיטלי (Digital Marketing) הוא מונח רחב לכל עולם השיווק באינטרנט - החל מקמפייני פרסום (לדוגמא, פרסומות בפייסבוק), נוכחות ברשתות החברתיות, קידום תוכן במנועי החיפוש (SEO), קמפייני פרסום במייל, ועד לעבודה עם ״משפעינים״ ומובילי דיעה ברשת - למעשה, כל מאמץ שיווקי המתרחש בכותלי האינטרנט נכנס תחת ההגדרה של שיווק דיגיטלי.
בניגוד לשיווק המסורתי (כגון רדיו, טלויזיה, עיתונים פיזיים), מאמצי השיווק הדיגיטלי מתרחשים כולם בעולם הדיגטלי - כלומר, האינטרנט. כיום, כמעט כל סטארט-אפ, חברה פרטית, ואף ארגונים ממשלתיים - מנהלים את מאמצי השיווק שלהם בערוצים האינטרנט והופכים את עולם ״השיווק הדיגיטלי״ לאחד הערוצים המרכזיים להגיע לקהל היעד שלהם.
Digital marketing, also called online marketing, is the promotion of brands to connect with potential customers using the internet and other forms of digital communication. This includes not only email, social media, and web-based advertising, but also text and multimedia messages as a marketing channel.
מה (תכל׳ס) עושים בשיווק דיגיטלי?
פרסום באינטרנט
לזה אתם כנראה נחשפים גם כשאתם לא רוצים - פרסומות. אחת הפעילויות הפופולריות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי הוא פרסום מודעות באינטרנט. החל מפרסומות בפייסבוק, קמפייני PPC בגוגל, סרטונים מקודמים ביוטיוב, פרסומות בפודקאסטים, באנרים באתרי תוכן - אין סוף לנדל״ן האינטרנטי בו אפשר לקדם את מותגים ומוצרים שונים - והכל כאמור באמצעות טירגוט מדויק לקהל היעד המתאים, מבלי למשכן את הבית.
שיווק ברשתות החברתיות
זה לא סוד שכמעט כולם נמצאים ברשתות החברתיות - החל מסבתא שלכם, ״הפיצה של אבי״ והעמוד הרישמי של האקדמיה ללשון. הרשתות החברתיות, בין אם מדובר בפייסבוק, אינסטגרם, Twitter, לינקדאין, Pinterest, TikTok או כל רשת אחרת - כולן הפכו להיות חלק מרכזי בחיים שלנו וכדרך של עסקים ולקוחות לתקשר אחד עם השני. בין אם מדובר בניהול עמודי הסוישאל עצמם, התקשורת עצמם דרך הצ׳אט ובתגובות או ממש ניהול קהילה - כל זה נכנס תחת הקטגוריה של שיווק דיגיטלי.
קידום אורגני במנועי חיפוש (SEO ו-ASO)
מה יותר טוב מלחפש לקוחות פוטנציאלים מאשר שהם יחפשו אותך? מיליארדי אנשים משתמשים במנועי חיפוש (כמו גוגל) על מנת להגיע למידע המבוקש שהם מחפשים. הרצון להתברג בין אותם תוצאות ראשונות המוצגות בגוגל, הוא אחד השאיפות הגדולות ביותר המון עסקים וחברות. כל העולם הזה נקרא קידום אתרים אורגני או SEO - עבודה שלמה שמטרתה לנסות להופיע כמה שיותר ״למעלה״ בתוצאות. כמו כן, מנועי חיפוש אינטרנטיים כמו גוגל הם לא היחידים, גם חנויות אפליקציות (Google Play, App Store וכו׳) משחקות תפקיד נכבד על מנת להגיע למשתמשים חדשים - וגם כאן, משווקים דיגיטלים רבים מפעילים מאמצים על מנת להופיע בתוצאות הראשונות עבור החיפושים השונים, מה שנקרא גם קידום אפליקציות בחנות, או ASO בקיצור.
יתרונות שיווק דיגיטלי
בניגוד לשיווק מסורתי, עולם השיווק הדיגיטלי פתח את השיווק לערוצים מגוונים מלבד אלה שהתרגלנו אליהם - רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, אפליקציות, ״משפיענים״, פודקאסטים, יוטיוברים, אושיות אינסטגרם - הערוצים וההזדמנויות להגיע לקהל חדש לא נגמרות באינטרנט וכל שנה מתווספים ערוצים חדשים בעולם הדיגיטלי לרשימה.
לאור המגוון והעומק של ערוצי הדיגיטל השונים, שיווק דיגיטלי מאפשר הגעה לקהל מטורגט (Targeted), זאת אומרת, להגיע לקהל רלוונטי בדיוק גבוה יותר מאשר ערוצי השיווק המסורתיים.